Sunday 3 April 2011

Penjenamaan baru Persatuan Pendidikan Seni Visual di Sekolah




Norazlan Ahmad
Harapan saya ialah menghidupkan persatuan pendidikan seni visual disekolah-sekolah dengan diberi nafas baru dan dijalinkan hubungan dengan BSLN, persatuan pelukis setiap negeri, GAP, pengiat seni, IPT dan semua yang terlibat dalam SERUM (Seni Rupa Malaysia).


Tiadalah hasrat saya untuk menubuhkan satu lagi persatuan seni. memadailah apa yang ada. Artgeng ini harus hanya menjadi medium untuk menjalinkan hubungan antara semua ahli SERUM. Oleh itu amatlah perlu artgeng ini bernaung dibawah GAP dan BSLN.


Terlalu besar harapan saya. Harap ianya tidaklah seperti memeluk gunung yang besar. andaikata begitu, peganglah tangan saya sambung menyambung sehingga gunung berjaya dipeluk. insyaallah.

1 comment:

  1. ALHAMDULILLAH....InsyaAllah akan menyusul tautan Artgeng Terengganu dan Kelantan, Kedah. Melaka, Pulau Pinang....serta tautan dengan Lembaga Peperiksaan Malaysia...mudah-mudahan tautan seni ini dapat memperkayakan sumber rujukan dan perkongsian idea dan hasilan seni demi memertabatkan Dunia Seni Visual dan Pendidikan Seni Visual di se...kolah - sekolah seluruh Malysia...bersama kumpulan dan penggiat seni setempat ke arah pengantarabangsaan dunia seni kalangan warga pendidik dan pelajar serta semua yang terlibat.......Mudah-mudahan Allah sentiasa membantu dan memudahkan hasrat hambaNya....

    ReplyDelete